Ruta blava: el Palmeral - Descripció

Distància: 11,9 quilòmetres.

Duració estimada: 3 hores 30 minuts.

Dificultat: Mitjana.

Circular: Si

Desnivell acumulat en pujada: 379 metres.

Desnivell acumulat en baixada: 379 metres.

Cota màxima: 220 metres.

Cota mínima: 140 metres.

Recorregut: Pàrquing-Ermita-Pedrera-Corral-Palmeral-Ermita-Pàrquing.

Descripció:

La ruta té el seu inici en el Pàrquing del Molí a Pedralba, accedint a través del carrer Candilico. Des del Pàrquing, ens dirigirem cap a la gasolinera des d'on per un pas de vianants creuarem la carretera i ens dirigirem cap a l'esquerra per a pujar la costa que porta fins a l'ermita Mare de Déu de Luján. Des de l'ermita prendrem un camí per a baixar en direcció a la muntanya del Palmeral, arribarem a la carretera que circumval·la Pedralba i la creuarem pel pas de vianants, a partir d'aquest punt la ruta és circular, es recomana seguir per la dreta fins a arribar al barranc de la Pedrera on podrem contemplar la cova de la Pedrera, lloc de què es van extraure les pedres per a construir l'Església de la Pedralba, una vegada recorregut el barranc, la ruta prosseguix per la ribera del riu Túria fins a prendre un desviació en un encreuament de senders per a pujar un xicoteta muntanya, des d'on la ruta torna fins a la ribera del riu Túria, seguirem la ribera fins a arribar a les ruïnes d'un antic corral, construït amb la tècnica de la pedra en sec, en un abric en la paret de la muntanya. Des d'ací prendrem una senda que puja fins al camí del Palmeral, i des del qual podrem contemplar l'impressionant patrimoni arquitectònic de la pedra en sec, compost per aljubs, catxirulos i murs. Pel camí del Palmeral continuarem el recorregut per a arribar al pas de vianants en la carretera i prendre el camí de volta al punt d'inici.